Witamy w nowym roku szkolnym
W bieżącym roku szkolnym będziemy kontynuować pracę nad projektem. Obecnie sześcioosobowa grupa uczniów przygotowuje się do wyjazdu na kolejne spotkanie projektowe do Malpils na Łotwie. W grupie tej są: Amelia, Oliwia, Jagoda, Kaja, Olek z klasy 8 „d” oraz Oliwia z klasy 8 „e”. Zajęcia w Malpils będą mieć miejsce
w pierwszej połowie października.
W szkolnej telewizji o wizycie na Łotwie
Uczestnicy spotkania projektowego w Malpis wystąpili w listopadowym filmowym przeglądzie wiadomości szkolnych. W kilkuminutowym wystąpieniu przedstawili swoje wrażenia, jakie zrobiła na nich szkoła w tym niewielkim, bo zaledwie trzytysięcznym, łotewskim mieście. Opowiedzieli o programowych zajęciach teatralnych, wycieczce do Rygi oraz wizycie w tamtejszym teatrze narodowym.
Mikołajki ze szkolnym kabarecikiem
Na ten dzień wszystkie dzieci, te małe i te duże, zawsze czekają z niecierpliwością. Zespół aktorski z naszego kabareciku w tym roku przygotował się do niego pracowicie przez wiele godzin. Dobrze wiedzieli, że 6 grudnia, czyli w mikołajki solenizant będzie wodził rej w auli już od samego rana. I nie pomylili się, niezwykły gość dominował na scenie przez cały spektakl. Jego występ zarejestrowało czujne oko kamery należącej do szkolnego Studia 10.
Śpiąca królewna na szkolnej scenie
Tym razem uczniowie z naszego szkolnego kabareciku przygotowali widowisko sceniczne pt. „O współczesnej śpiącej królewnie”. Przedstawili je z okazji walentynek. Prezentujemy obszerną fotorelację z tego wydarzenia.
Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.
Przed nimi trudne zadanie
Julka, Piotrek, Hubert i Przemek z 8 „e” oraz Gabrysia i Małgosia z 8 „d” za kilka dni wyruszą na ostatnie już spotkanie uczniów szkół partnerskich, które odbędzie się na początku marca w Battipaglii we Włoszech. Cała szóstka rozpoczęła już przygotowania do wyjazdu i performance’u, jaki ma zostać wystawiony z udziałem wszystkich uczestników. Jego tematem ma być przyjaźń, nasi wysłannicy zdecydowali, że przed włoską publicznością wystąpią z bajką pt. „Przyjaciele” Adama Mickiewicza. Oczywiście o losach Mieszka i Leszka opowiedzą ze sceny
po angielsku. Czeka ich naprawdę trudne zadanie.
W Teatrze im. Wandy Siemaszkowej na „Don Kichocie”
25 marca br. z okazji Obchodów Międzynarodowego Dnia Teatru na deskach rzeszowskiego przybytku Melpomeny odbyła się premiera sztuki „Don Kichota”
w reżyserii Waldemara Wolańskiego. Już pięć dni później, czyli 30 marca br. trzydziestoosobowa grupa uczniów klas ósmych, uczestników projektu, obejrzała ten spektakl. Ponieważ w trakcie przedstawienia nie można robić zdjęć ani kręcić wideo, odsyłamy do krótkiego filmowego zaproszenia na widowisko, jaki można znaleźć na You Tube, zrealizował je Teatr im. Wandy Siemaszkowej.
Wystawiony przez teatr w Rzeszowie „Don Kichot” to barwny spektakl muzyczny. Na jego temat można dowiedzieć się więcej z recenzji Mai z 8 „d”.
Dialog nie całkiem futurologiczny
Przez kilka ostatnich tygodni szkolny kabarecik przygotowywał widowisko Dialog nie całkiem futurologiczny. Zespół aktorski planował, że premiera odbędzie się
w piątek 21 kwietnia, czyli dwa dni przed obchodami Światowego Dnia Książki
i Praw Autorskich, ale – jak wiecie – przedłużający się remont oświetlenia w auli zmusił ich do zmiany pierwotnych zamiarów. Chociaż z pewnym poślizgiem spektakl jednak się odbył 10 maja br. Przedstawiamy obszerny fotoreportaż z tego wydarzenia.
Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.
Czas na podsumowanie
Trzyletnia przygoda z projektem Erasmus+ pt. „Na szkolnej scenie, czyli inna odsłona edukaji” już wkrótce dobiegnie końca. Dlatego postanowiliśmy zapytać uczestników oraz nauczycieli o to, jak oceniają jego rezultaty. Uczniowie nagrali swoje wypowiedzi po angielsku w formie krótkich podcastów. Tutaj zaprezentujemy jeden z nich.
A co o projekcie sądzą nauczyciele? Z przeprowadzonej ankiety wynika, że mają
na jego temat pozytywne zdanie. Docenili głównie to, że uczniowie dzięki
projektowi mieli możliwość występowania publicznie na scenie teatralnej, uczestniczenia w międzynarodowych spotkaniach partnerskich i pogłębiania
przy tej okazji czynnej znajomości języka angielskiego. Według nich warto tego typu projekty realizować w szkole w przyszłości. Większość z nich deklaruje gotowość do pracy przy ich wdrażaniu, jeśli rzeczywiście będzie na to szansa.