Dzień 1
Swój pobyt w naszej szkole nauczyciele ze szkół partnerskich rozpoczęli
od zwiedzenia budynku, zajrzeli też do kilku klas lekcyjnych.
Następnie zostali oficjalnie powitani przez pana Pawła Paradowskiego, dyrektora placówki. Z dużym zainteresowaniem obejrzeli część artystyczną przygotowaną przez uczniowski zespół projektowy.
Dzień 2
Zgodnie z przewidywaniami nauczycielki reprezentujące szkoły partnerskie drugi dzień spotkania rozpoczęły od pracy nad wspólnym podcastem. Po opracowaniu jego scenariusza przystąpiły do rejestracji audycji. Przedstawiają w niej swoje placówki.
Podczas pracy nad podcastem
Nasz podcast
Po nagraniu podcastu uczestniczki spotkania wybrały się do Muzeum Teatru Polskiego Radia – Muzeum Słów i Głosów w Baranowie Sandomierskim, jedynej na świecie placówki muzealniczej poświęconej słuchowiskom teatru radiowego.
Z zainteresowaniem obejrzały wystawę poświęconą blisko stuletniej historii Teatru Polskiego Radia oraz studio nagrań słuchowisk radiowych. Ponadto zobaczyły ekspozycję maszyn, za których pomocą w czasach baroku w teatrach europejskich wytwarzano efekty dźwiękowe, na przykład wiatru, deszczu, grzmotów, gradu.
Goszczące w naszej szkole nauczycielki z Portugalii, Włoch i Łotwy miały również okazję poznać historię i dorobek kulturowy nieodległego Sandomierza.
Dzień 3
Dramat i teatr na lekcji szkolnej – to temat konwersatorium, jakie przedstawicielki szkół partnerskich odbyły w kolejnym dniu spotkania. Prezentowały przy tym własne doświadczenia pedagogiczne, zrealizowane przez siebie scenariusze zajęć szkolnych wraz ich filmowymi i fotograficznymi zapisami.
Scenariusz lekcji zaprezentowanej podczas konwersatorium. Lekcja została przeprowadzona w naszej szkole.