Spotkanie miało charakter warsztatowy, uczestniczyły w nim trzy nauczycielki
ze szkoły.
punktem wydarzenia była wizyta w teatrze Garcia de Resende w Évorze, gdzie delegacje ze wszystkich placówek partnerskich obejrzały spektakl w reżyserii José Caldasa pt. „Jeremias Peixinho”, sztukę zrealizowaną na podstawie tekstu francuskiego pisarza Mohameda Rouabhiego.Widowisko opowiada o przemianie chłopca, który fizycznie i intelektualnie wyróżnia się na tle otoczenia.
Po przedstawieniu uczący rozmawiali z realizatorem. Podczas wymiany wzajemnych myśli wszyscy doszli do wniosku, że jego praca to dobry wstęp
do prowadzenia dyskusji o edukacji włączającej. Temat ten podjęto podczas narady w Agrupamento de Escolas de Amareleja, czyli placówce partnerskiej, która była organizatorem wydarzenia. Celem edukacji włączającej jest stworzenie odpowiednich warunków edukacyjnych i wychowawczych dla wszystkich uczniów na każdej lekcji. Ich pochodzenie społeczne, warunki życia czy też stan zdrowia nie mogą dla szkoły i uczących stanowić przeszkód. W efekcie omawiania tego problemu obecni na spotkaniu nauczyciele z Portugalii, Polski, Włoch i Łotwy stworzyli katalog działań przydatnych ich szkołom, które uwzględniają potrzeby uczniów o różnych potrzebach, z niepełnosprawnościami, pochodzących z grup defaworyzowanych. W efekcie zderzenia teorii i praktyki edukacyjnej nauczyciele wymienili się scenariuszami lekcyjnymi o interdyscyplinarnym charakterze.
W efekcie zderzenia teorii i praktyki edukacyjnej nauczyciele wymienili się scenariuszami lekcyjnymi o interdyscyplinarnym charakterze.
Drugim ważnym zagadnieniem omawianym w toku trwania spotkania
w Portugalii była kwestia opanowania przez nauczycieli techniki mówienia. Emisja głosu jest ważna i w pracy aktora teatralnego, i nauczyciela. Szczegółowo analizowano go podczas wykładu, a następnie praktycznego warsztatu praktycznego warsztatu „The Voice, a teacher’s best tool”. Pod kierunkiem instruktora i wykładowcy w szkole teatralnej nauczyciele poznali szereg użytecznych technik oraz ćwiczeń, które mogą wspomagać ich w codziennym wysiłku szkolnym.
Wszyscy nauczyciele uczestniczący w wydarzeniu obserwowali ponadto zajęcia lekcyjne w szkole w Amerelei.